Lidl & Schijf van Vijf

Lidl & Schijf van Vijf

picture

De Schijf van Vijf, ontwikkeld door het Voedingscentrum, is de basis voor een gezond dieet. Het Voedingscentrum adviseert:

  • Volop groente en fruit te eten
  • Te kiezen voor volkoren 
  • Meer plantaardig te eten
  • Gebruik te maken van zachte en vloeibare vetten
  • Dorstlessers zonder suiker te drinken

Bij Lidl bieden we een uitgebreid assortiment aan lekkere en gezonde producten. Met onze producten kunt u goed eten en drinken volgens de Schijf van Vijf. We proberen dit natuurlijk zo gemakkelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken. Zo hebben we een ruim aanbod aan groente en fruit, waaronder snack groente en fruit. En kent u onze vitamini’s? Deze groente- en fruitknuffels konden klanten een tijd lang bij Lidl sparen. Een leuke manier om kinderen bekend te maken met verschillende soorten groente en fruit.

 

Naast een algemene richtlijn, heeft het Voedingscentrum ook criteria op productniveau. Als wij onze producten verbeteren, nemen wij daarom ook de criteria van de Schijf van Vijf mee. Neem vleesvervangers. Vleesvervangers passen alleen binnen de Schijf van Vijf als ze onder andere minder dan 2,5 g/100g verzadigd vet en 1,1 g/100g zout bevatten. Wij verbeteren deze producten, zodat een steeds groter aandeel van onze vleesvervangers binnen de Schijf van Vijf past.

 

Er zijn ook producten die helemaal niet in een vak passen. Denk aan koekjes, sauzen en frisdranken. Het voedingscentrum adviseert maximaal 3-5 keer per dag iets kleins uit deze productgroepen te eten (zoals een koekje of ketchup bij de maaltijd) en maximaal 3 keer per week iets groots (zoals een zakje chips of een glas frisdrank). Wij kijken continu hoe we ook deze producten toch beter kunnen maken.

picture