Alle Lidl winkels 100% aardgasvrij

28.12.2018 | Huizen

Deze week hebben we onze laatste winkel in Rotterdam van het aardgas afgesloten. Daarmee hebben we onze doelstelling om alle winkels in 2018 aardgasvrij te maken behaald.

Als duurzame organisatie draagt Lidl bij aan de transitie naar een duurzamer energiesysteem. Een belangrijke stap hierbij is het terugdringen van het gebruik van fossiele brandstof. De afgelopen jaren hebben we flink geïnvesteerd in het aardgasvrij maken van alle winkels. Dit resulteert nu in een primeur. Als eerste supermarktketen zijn al onze winkels 100% aardgasvrij. Een mooie stap die bovendien bijdraagt aan de ambitie om toe te werken naar een circulaire bedrijfsvoering.

In de winkels hebben we de aardgasaansluiting vervangen door een elektrische warmtepomp. Deze stap is duurzaam en efficiënt. In plaats van gebruik te maken van twee systemen - aardgas voor verwarming en elektriciteit voor de koeling –voldoet nu één systeem.

Als eerste waren alle Lidl filialen in de provincie Groningen aardgasvrij. Nu met het laatste filiaal in Rotterdam is ook de provincie Zuid-Holland rond en is daarmee de landelijke doelstelling behaald.