Danny blind geeft startschot voor lidl-actie ten behoeve van voedselbank

11.11.2019 | Huizen

Ook dit jaar steunt Lidl Voedselbanken Nederland met een sympathieke actie tijdens de feestdagen. Klanten kunnen bij Lidl producten doneren waarmee feestelijke ontbijtpakketten worden samengesteld voor alle 38.000 klanten van de Voedselbank. Danny Blind, ambassadeur van Voedselbanken Nederland, gaf symbolisch het startschot door te ontbijten met de producten uit het ontbijtpakket. Lidl doneert zelf voor elk pakket een luxe broodjesmix. De actie loopt van 7 november tot en met 8 december 2019 in alle Lidl filialen.

In iedere Lidl winkel staat een display met ontbijtproducten die klanten kunnen doneren. Ze kiezen een product, nemen de productvoucher mee naar de kassa en rekenen het product af.Vervolgens deponeert de klant de productvoucher in de daarvoor bestemde ‘Voedselbank-box’achter de kassa. Lidl zorgt ervoor dat voor de Kerst alle ontbijtproducten uitgeleverd zijn aan de lokale Voedselbanken.

Lidl is al jaren trouwe supporter van de Voedselbank. Sinds 2013 werkt Lidl op landelijk niveau intensief samen met Voedselbanken Nederland. Groente en fruit dat aan het eind van de dag niet meer in de filialen wordt verkocht, wordt geselecteerd voor de Voedselbank. Wekelijks doneert Lidl een groot volume groente en fruit aan Voedselbanken Nederland. Met dit initiatief zorgen we ervoor dat huishoudens die gebruik maken van de Voedselbank gezonde producten krijgen en gooien we zelf minder weg.

Tot slot kunnen Lidl-klanten ook statiegeld doneren aan Voedselbanken Nederland. In totaal hebben Lidl-klanten de afgelopen jaren ruim 1 miljoen euro gedoneerd.