Lidl laat zien dat duurzaamheid niet duur hoeft te zijn

Nieuwe campagne legt uit hoe zuinigheid leidt tot besparing bij klanten

30.04.2021 | Huizen

Zondag 2 mei lanceert Lidl een grote duurzaamheidscampagne. Rode draad daarin is dat Lidl als discounter van nature zuinig omgaat met materialen en middelen, besparen zit de supermarkt in het DNA. Al deze besparingen geeft Lidl terug aan de klant, zodat duurzaamheid bij Lidl niet alleen goed is voor mens, dier en milieu, maar ook voor de portemonnee.

Minder verpakking, minder plastic
In de campagne staat de terugdringing van verspilling centraal. In de TV-commercial wordt op een laagdrempelige manier verteld wat Lidl allemaal onderneemt op het gebied van duurzaamheid en verspilling. Van plastic tot voedsel. Startend bij de Lidl-flat verliest Teun (gespeeld door Thomas Acda) een briefje van tien euro dat wegwaait. Hij rent er gedurende de hele commercial achteraan in een poging het terug te pakken. Tijdens zijn tocht zien we dat Lidl steeds meer producten zonder verpakking verkoopt. En met diverse initiatieven, zoals de herbruikbare Lidl Green Bag, het gebruik van onnodig plastic terugdringt.

Het kwartje van Lidl
We zien verderop in de commercial dat Lidl met behulp van Verspil-me-niet-stickers producten die nog goed zijn, maar de laatste THT-dag hebben bereikt, voor maar 25 of 50 cent verkoopt. En passant zien we dat de discounter eigen energie opwekt en dat alle 438 filialen aardgasvrij zijn.

Het meest duurzame ei ter wereld
En de zuinigheid gaat door, want er wordt bij Lidl niets weggegooid. Producten die overblijven, gaan naar de Voedselbank. En brood dat niet verkocht is wordt verwerkt tot veevoer voor Kipsterkippen, daar krijgt Lidl vervolgens weer de meest duurzame eieren voor terug. Met al deze zuinigheid besparen ze een heleboel en dát ziet de klant weer terug in de portemonnee.

De campagne is de komende weken te zien en horen op TV en radio, in diverse online uitingen, de huis-aan-huis folders en krantadvertenties.

Lidl Nederland
persvoorlichting@lidl.nl