Lidl derde jaar op rij Top Employer

30.01.2020 | Huizen

Lidl Nederland mag zich voor het derde jaar op rij Top Employer noemen. Daarmee is Lidl de enige supermarktketen in Nederland die is gecertificeerd.

Het Top Employer keurmerk toont aan dat Lidl goed werkgeverschap hoog op de agenda heeft staan en dat het personeelsbeleid voor medewerkers op orde is. Het internationale Top Employers Institute heeft de supermarkt op alle HR-onderdelen getoetst, zoals recruitment, diversiteit & inclusie, leiderschap en arbeidsvoorwaarden. Daaruit blijkt dat Lidl over een helder uitgewerkt HR-beleid beschikt, waarin de employee journey van medewerkers centraal staat. Sophie Geerts-Jaspers, HR-directeur Lidl Nederland: ‘’Wij zijn er trots op dat we, met dank aan onze medewerkers, als Lidl Nederland voor het derde jaar op rij Top Employer zijn. Daar hebben we de afgelopen jaren hard aan gewerkt. Eerder al tekenden wij als enige supermarktketen de Diversiteit & Inclusie Charter “Talent naar de Top” dus we zijn volop in ontwikkeling en streven er continue naar een nog betere werkgever voor onze ruim 19.000 medewerkers te zijn”.

Employee Journey
Lidl denkt na over de gehele levenscyclus van medewerkers, van een warm welkom tot het verder ontwikkelen van haar medewerkers. Naar aanleiding van de verbeterpunten uit Top Employer van vorig jaar, is Lidl aan de slag gegaan met het onboardingsprogramma. Lidl heeft een Welkom bij Lidl-app geïmplementeerd, die elke nieuwe medewerker op zijn/haar telefoon kan downloaden. De nieuwe medewerker vindt hier informatie over het bedrijf, vlogs van collega’s, quizjes en mogelijkheden om feedback te geven over zijn of haar inwerktraject. Met als doel dat de nieuwe medewerker zich snel thuis voelt bij Lidl en goed geïnformeerd kan starten met de nieuwe baan.

Leren en ontwikkelen
Daarnaast biedt Lidl diverse leerprogramma’s aan via het online platform ‘Leren bij Lidl’ zodat collega’s zich professioneel en persoonlijk kunnen ontwikkelen. Ook zijn er programma's voor het management zoals ‘Kids & Carrière’ en ‘Stratego voor Vrouwen’, waarin collega’s worden ondersteund in het realiseren van hun ambities en het combineren van werk en gezin. Met diverse programma’s voor alle medewerkers, zoals de workshops ‘Werk/privé-balans’ en 'Stoppen met Roken’ stimuleert Lidl ook de bewustwording van medewerkers om vitaal te blijven.