Lidl start Stoepkrijt challenge voor kinderen

02.04.2020 | Huizen

Huizen, 2 april 2020 – Lidl start a.s. zaterdag 4 april met een ludieke buitenactie. Alle kinderen kunnen meedoen aan een zogenaamde ‘Stoepkrijt-Challenge’ die zij voor hun eigen deur uit kunnen voeren. De jonge deelnemers maken kans op mooie prijzen zoals een trampoline, zandbak of een jaar lang gratis fruit. Lidl speelt hiermee in op de huidige situatie, waarin veel kinderen tijd over hebben, nu de scholen dicht zijn.

Meedoen kan door één of meer van de challenges aan te gaan, het resultaat te fotograferen, te delen op Facebook en Lidl te taggen. Iedere week krijgen kinderen een nieuwe opdracht. In de eerste week vragen we hen een levend schilderij te maken. In week twee luidt de opdracht: schrijf met stoepkrijt een mooie boodschap aan degene die je nu even niet kunt zien. In de laatste week van de challenge vragen we kinderen om met stoepkrijt zoveel mogelijk groente en fruit te tekenen.

Jorieke de Vries, Senior Manager Marketing bij Lidl: “Kinderen mogen in deze tijd nog steeds buiten spelen, maar wel het liefst onder toeziend oog van de ouders. Dat is soms een uitdaging. Daarom hebben we een leuke actie bedacht waarmee kinderen op een veilige manier naar buiten kunnen, dichtbij huis blijven en dus op laagdrempelige wijze deel kunnen nemen aan de challenge. Zeker met het mooie weer dat in aantocht is, verwachten we veel kinderen blij te kunnen maken met deze ‘Stoepkrijt-Challenge’”.

Winnaars worden een week na iedere challenge bekend gemaakt. De Stoepkrijt-Challenge loopt van 4 april tot en met 26 april 2020.