LIDL WORDT ONDERDEEL VAN HET VOEDSELEDUCATIE PLATFORM 2022-2024

18.01.2022 | Huizen

www.voedseleducatieplatform.nl

17 januari 2022 – Huizen | Lidl Nederland is vanaf 1 januari 2022 partner van het Voedseleducatie Platform, waarin de overheid, het bedrijfsleven, de wetenschap (WUR), het onderwijs en maatschappelijke organisaties in een Publiek Private Samenwerking (PPS) samenwerken aan objectieve educatie over voedsel en voeding bij kinderen.

Lidl eerste supermarkt die zich aansluit
Het Voedseleducatie Platform (VEP) is een uitvoeringsprogramma binnen Publiek-Private Samenwerking Landbouw, Water, Voedsel. De missie van het VEP is om alle kinderen voedselvaardig te maken. Twee lesprogramma’s waaraan het Voedseleducatie Platform werkt zijn Smaaklessen en Smaakmissies. Deze lesprogramma’s worden aangeboden in het lesportaal Chef! Beide programma’s zijn gericht op kinderen van groep 1 t/m groep 8 en zijn gericht om op een speelse manier meer te leren over eten. Ook organiseert het VEP het landelijke Kok in de Klas event waarbij koks uit heel Nederland kinderen van de basisschool helpen bij het ontdekken van nieuwe smaken en producten en in de klas samen gaan koken.

Lidl is de eerste supermarkt in Nederland die zich bij het Voedseleducatie Platform aansluit. De supermarkt maakt een gezonde leefstijl voor iedereen eenvoudig en betaalbaar. Lidl is dan ook al jaren de beste supermarkt in groente en fruit én is ook nog eens de goedkoopste. Daarnaast verkoopt Lidl per 1 oktober 2021 geen sigaretten en tabak meer en draagt daarmee bij aan een rookvrije generatie. Door aan te sluiten bij het Voedseleducatie Platform, wilt Lidl haar missie verder uitbreiden en bijdragen aan educatie over gezonde voeding aan kinderen.

Een onafhankelijke Raad van Toezicht en Toetsingscommissie waken over het beleid, de objectiviteit en inhoud van de materialen van het Voedseleducatie Platform. De coördinatie van het Platform ligt bij het team Smaaklessen & EU-Schoolfruit, onderdeel van Wageningen Economic Research (WEcR). De rol van Lidl Nederland is een inhoudelijke en financiële bijdrage leveren aan het Voedseleducatie Platform. De financiële bijdrage wordt verdubbeld door het ministerie van LNV vanuit het topsectorenbeleid. Voorbeelden van de inhoudelijke bijdrage die Lidl Nederland en andere bedrijven (kunnen) leveren zijn:

•          meehelpen met de organisatie van en verstrekken van boodschappenpakketten voor het Kok in de Klas event

•           het aanbieden van excursies / activiteiten (zoals het bezoek aan onze telers)

•           gastlessen binnen/buiten de klas verzorgen

•           meedenken bij de inhoud en de ontwikkeling van Smaakmissies/Smaaklessen

•           meedenken bij het gebruiksvriendelijker maken van Chef! en het aanbieden van (online) lessen

Meer informatie: www.voedseleducatieplatform.nl of persvoorlichting@lidl.nl
Einde bericht.

Lidl Nederland